Wednesday, September 1, 2010

a LANDMARK!


Som profesjonell lærer er det uklokt å ha tydelige favorittelever i klasserommet. I gamle skottebøker derimot er det lett å finne hunder man foretrekker framfor andre. Denne har vært en favoritt hos meg i lang tid: Ch. Gaywyn Landmark, Drettet opp av Mrs. M. Owen i 1974 (jeg var kun åtte, regn ut selv hvor gammel jeg er) og er et barnebarn både av Bardene Bingo og Kennelgarth Viking, to andre svært prominente skottehanner. Jeg elsker proporsjonene og vinklene til denne hunden - også synes jeg at skotte-attituden hans virkelig skinner. En skikkelig "teacher´s-pet" av en hund!

No English translation here. No time. Got to bathe and blow-dry a dog before bed time, and it´s 21:25 now. Sorry. Showing on Saturday.

2 comments:

  1. hva? jeg som trodde du hadde engelsk som "your mother thong".

    ReplyDelete
  2. Terribly naughty boy. Eller som vi sier på fransk: En VILAIN GARÇON - om enn ikke tom. en ENFANT TERRIBLE!

    P

    ReplyDelete