Tuesday, October 11, 2011

Aunt Rachel´s Scottish Highlander




























Her er min mors tante Rachel sitt peissett i messing som forestiller en skotsk ‘highlander’ i full mundur. På baksiden henger alle verktøyene man trenger. Som liten pike har min mor alltid likt og kommentert mannen som stod ved peisen i en av tantens stuer. Selvfølgelig arvet hun den på grunn av dette, og nå har jeg den. Messing er jo ikke akkurat ‘en vogue’ i interiørsammenheng for øyeblikket, men jeg synes faktisk av highlandermannen gjør seg godt foran min store, sorte støpejernsovn. Også er den jo skotsk, sant?

I morgen har jeg sannsynligvis en hyggelig nyhet til dere - følg med!

This is my mother´s Aunt Rachel´s brass antique fireplace tool set. It´s shaped as a good old Scottish Highlander! All the fire irons are hung on the back of the man. As a little girl my mother always admired, and commented on, this set. It always was placed inside the brass fireplace fenders in one of her aunt´s reception rooms. Needless to say my mother inherited it, and now I have it. I know that brass isn´t neccesarily ‘en vogue’ in the world of decorating at the moment, but I like it, and think it looks well in front of my large, black cast iron stove. Besides; it´s Scottish, isn´t it?

Tomorrow I most likely will have some pleasant and interesting news for you - so don´t go anywhere!

No comments:

Post a Comment